داستان سفر زباله‌ها – نسخه معلم

دسته‌بندی نشده

داستان سفر زباله‌ها داستان سفر زباله‌ها، پروژه‌ای واقعی برای دانش‌آموزان دوره متوسطه اول است. پروژه‌ای که درآن دانش‌آموز با یک مسئله واقعی از زندگی روزمره خود و اطرافیانش آشنا می‌شود و تاثیر این مسئله را در همه جهان مشاهده می‌کند. در عین حال که یاد می‌گیرد تا با آمار و عددهای مختلف سر و کله […]

Read more >

چقدر مطمئنیم؟!

دسته‌بندی نشده

آیا به آمارهایی که وجود دارد می‌شود اطمینان کرد؟ چگونه مطمئن شویم اطلاعاتی که در مورد میزان زباله‌ها داریم قابل اعتماد است؟ با ما همراه شوید قدم سوم: به نظر می‌رسد اطلاعات گزارش شده در مقالاتی که شما و دوستتان جمع آوری کرده‌اید با هم سازگار نیست. کدام مقاله را به عنوان اطلاعات پایه برای […]

Read more >

زباله‌ها را حساب کنیم!

دسته‌بندی نشده

آیا می‌توان میزان زباله‌های تولید شده در شهر را محاسبه کرد؟ با ما همراه شوید قدم دوم: قدم بعدی شما و دوستتان حساب کردن میزان زباله تولیدی در شهر تهران است. دوستتان می‌پرسد:  زباله را با چه واحدی اندازه‌ بگیریم؟ حجم؟ وزن؟ یک واحد دیگر؟ راستی این اندازه‌گیری برای یک روز است یا یک ماه؟ […]

Read more >

آیا در زباله غرق می‌شویم

دسته‌بندی نشده

آیا برای مصاحبه با نماینده شورای شهر آماده‌اید؟ از کجا اطلاعات بدست آوریم؟ اگر به انجام این ماموریت علاقه‌مند هستید می توانید مسیر پیشنهادی ما را برای همکاری با دوستان دیگر دنبال کنید. با ما همراه شوید قدم اول: دوست شما با خواندن قسمت اول به ماجرای زباله‌ها و سرنوشت آن‌ها علاقه‌مند شده و با […]

Read more >

داستان سفر زباله‌ها

دسته‌بندی نشده

آیا تا به حال داستان سفر اردک‌ها را شنیده اید؟ با ما همراه شوید و این داستان را بخوانید داستان سفر اردک‎ها چه چیزی یاد می‌گیریم؟ یاد می‌گیریم که به معضل آلودگی پلاستیک در اقیانوس ها و ارتباط این موضوع با اکوسیستم ها توجه کنیم و بتوانیم سوال هایی در این زمینه مطرح کنیم چه […]

Read more >

ساختار طرح درس

دسته‌بندی نشده

ساختار طرح درس: داستان سفر زباله‌ها در اقیانوس این ساختار به شما نشان می‌دهد از هر درس با چه هدفی استفاده کنید مدل‌سازی – مشاهده- بررسی شواهد- فکر کردن به درجه اطمینان نتایج پرسیدن سوال و تعریف مساله- ساختن سوال انگیزشی مدل سازی عوامل جریان ساز مدل‌سازی حوضه آبریز بررسی درجه اطمینانی که به آمار […]

Read more >

ارزش‌یابی در روش ویگوتسکی

دسته‌بندی نشده

فرم و محتوای ارزش‌یابی در هر سیستم آموزشی منعکس کننده  آن است که چه فرم از دانش و مهارت در آن سیستم اهمیت و ارزش دارد. در حقیقت با هر آزمون و امتحانی آموزش‌گر به گونه‌ای غیر مستقیم به دانش‌آموز پیام می‌دهد که چگونه درس بخواند و مطالب را چگونه یاد بگیرد.

 برای ویگوتسکی هدف امتحان و ارزش‌یابی باید برای بهتر کردن یادگیری و پرورش توانایی‌های ذهنی و جسمی دانش‌آموز باشد. به عبارتی ارزش‌یابی باید “برای یادگیری” طراحی شود.

Read more >

چگونه یادگیری دانش‌آموزان را ارزیابی کنیم

دسته‌بندی نشده

چگونه یادگیری دانش آموزان را ارزیابی کنم؟( طراحی درس و پشتیبانی) شروع درس: چرا باید این موضوع/مطلب را یاد بگیریم؟ (انگیزه یادگیری )   یکی از مهمترین چالشهای کلاس درس، ایجاد انگیزه در دانش آموزان برای یادگیری مبحث مورد نظر است . شروع هر درس یا پروژه باید به گونه ای باشد که دانش آموز […]

Read more >

هدایت دانش‌آموز برای یادگیری

دسته‌بندی نشده

در این متن سعی شده است به مطالب زیر پرداخته شود
شروع درس: چرا باید این موضوع/مطلب را یاد بگیریم؟ (انگیزه یادگیری )
نکاتی در مورد مدیریت پرسش‌های دانش‌آموزان در طول گفتگوهای کلاسی
انتخاب مفاهیم و روش‌های جستجوگری برای هر درس و معرفی آن‌ها به دانش‌آموز
مدل‌سازی روش استفاده ازابزارهای علمی ارائه شده
ارائه مسئله (یا مسائل) به دانش‌آموزان

Read more >

درباره نظریه ویگاتسکی

دسته‌بندی نشده

درباره نظریه ویگوتسکی و استفاده از این نظریه برای طراحی درس و انتخاب روش‌های آموزش ویگوتسکی یادگیری را یک فرآیند اجتماعی (Social activity) تعریف می کند که ابتدا در رابطه بیرونی یادگیرنده با محیط و افراد دیگر شکل می گیرد و به تدریج و با بهکارگیری مفهوم مربوطه علمی یادگیرنده آ‌ن مفهوم و یا مهارت […]

Read more >