راهنماهای اجرای پروژه دانش آموزی

رده سنی
موضوعات
  • Elementor #1512
    arrow-left طرح درس‌های دیگر داستان سفر زباله‌ها-واحد اول زمان یک ساعت تجهیزات و Videos All Skill Level ۴:۱۱h Duration English Language به اشتراک بگذارید: چه کسانی می‌توانند از محتوای این صفحه استفاده کنند؟  چه کسی مخاطب این صفحه است؟ این طرح درس برای آموزشگری نوشته شده است که تجربه آموزشی محدود دارد و با ابزار …

    Elementor #1512 ادامه »

  • داستان سفرزباله‌ها- قسمت چهارم
    پدیده‌های علمی رویدادهایی قابل مشاهده در جهان طبیعی و در جهان ساخته دست‌ بشر هستند که باعث می‌شوند شگفت‌زده شویم یا سوال‌هایی برایمان پیش بیاید. آلودگی پلاستیک در سواحل و بقیه نقاط دنیا پدیده‌ای جهانی است که هم دانشمندان و محققان و هم شهروندان نگران را به پژوهش و پیدا کردن راه‌حل واداشته‌است. پدیده آلودگی …

    داستان سفرزباله‌ها- قسمت چهارم ادامه »

  • داستان سفر زباله‌ها- قسمت آخر
    یکبار همه چیزهایی که در داستان سفر زباله‌ها شنیدید را در ذهنتان مرور کنید. به سوال‌هایی که از دوستانتان پرسیدید و یا آن‌ها با شما طرح کردند فکر کنید. به نظرتان موضوع زباله نیاز به بررسی بیشتری ندارد؟ آیا تا به حال به زباله‌های تولید شده در منطقه زندگی خود فکر کرده‌اید؟   سرانه روزانه …

    داستان سفر زباله‌ها- قسمت آخر ادامه »

  • داستان سفر زباله‌ها-قسمت سوم
    زباله‌های اسرارآمیز  به دو تصویر زیر نگاه کنید. یکی از این دو تصویر مربوط به یک شهر ساحلی شلوغ در آمریکای شمالی (اقیانوس آرام)  و دیگری مربوط به ساحل جزیره‌ای غیرمسکونی در اقیانوس آرام جنوبی است.  کدام تصویر متعلق به کدام ساحل است؟ برای حدس‌تان چه دلیلی دارید؟ از دیدن این تصاویر چه سوال‌هایی برایتان …

    داستان سفر زباله‌ها-قسمت سوم ادامه »

  • داستان سفر زباله‌ها-
    چه چیزی در این دو تصویر توجه شما را جلب می‌کند؟ آیا ساحل‌هایی که در این تصاویر می‌بینید متعلق به یک دریا هستند؟ ادامه دهید
  • داستان سفر زباله‌ها – نسخه معلم
    داستان سفر زباله‌ها داستان سفر زباله‌ها، پروژه‌ای واقعی برای دانش‌آموزان دوره متوسطه اول است. پروژه‌ای که درآن دانش‌آموز با یک مسئله واقعی از زندگی روزمره خود و اطرافیانش آشنا می‌شود و تاثیر این مسئله را در همه جهان مشاهده می‌کند. در عین حال که یاد می‌گیرد تا با آمار و عددهای مختلف سر و کله …

    داستان سفر زباله‌ها – نسخه معلم ادامه »

  • چقدر مطمئنیم؟!
    آیا به آمارهایی که وجود دارد می‌شود اطمینان کرد؟ چگونه مطمئن شویم اطلاعاتی که در مورد میزان زباله‌ها داریم قابل اعتماد است؟ با ما همراه شوید قدم سوم: به نظر می‌رسد اطلاعات گزارش شده در مقالاتی که شما و دوستتان جمع آوری کرده‌اید با هم سازگار نیست. کدام مقاله را به عنوان اطلاعات پایه برای …

    چقدر مطمئنیم؟! ادامه »

  • زباله‌ها را حساب کنیم!
    آیا می‌توان میزان زباله‌های تولید شده در شهر را محاسبه کرد؟ با ما همراه شوید قدم دوم: قدم بعدی شما و دوستتان حساب کردن میزان زباله تولیدی در شهر تهران است. دوستتان می‌پرسد:  زباله را با چه واحدی اندازه‌ بگیریم؟ حجم؟ وزن؟ یک واحد دیگر؟ راستی این اندازه‌گیری برای یک روز است یا یک ماه؟ …

    زباله‌ها را حساب کنیم! ادامه »

  • آیا در زباله غرق می‌شویم
    آیا برای مصاحبه با نماینده شورای شهر آماده‌اید؟ از کجا اطلاعات بدست آوریم؟ اگر به انجام این ماموریت علاقه‌مند هستید می توانید مسیر پیشنهادی ما را برای همکاری با دوستان دیگر دنبال کنید. با ما همراه شوید قدم اول: دوست شما با خواندن قسمت اول به ماجرای زباله‌ها و سرنوشت آن‌ها علاقه‌مند شده و با …

    آیا در زباله غرق می‌شویم ادامه »

  • داستان سفر زباله‌ها
    آیا تا به حال داستان سفر اردک‌ها را شنیده اید؟ با ما همراه شوید و این داستان را بخوانید داستان سفر اردک‎ها را از اینجا بخوانید چه چیزی یاد می‌گیریم؟ یاد می‌گیریم که به معضل آلودگی پلاستیک در اقیانوس ها و ارتباط این موضوع با اکوسیستم ها توجه کنیم و بتوانیم سوال هایی در این …

    داستان سفر زباله‌ها ادامه »

  • ساختار طرح درس
    ساختار طرح درس: داستان سفر زباله‌ها در اقیانوس این ساختار به شما نشان می‌دهد از هر درس با چه هدفی استفاده کنید مدل‌سازی – مشاهده- بررسی شواهد- فکر کردن به درجه اطمینان نتایج پرسیدن سوال و تعریف مساله- ساختن سوال انگیزشی مدل سازی عوامل جریان ساز مدل‌سازی حوضه آبریز بررسی درجه اطمینانی که به آمار …

    ساختار طرح درس ادامه »

  • ارزش‌یابی در روش ویگوتسکی
    فرم و محتوای ارزش‌یابی در هر سیستم آموزشی منعکس کننده  آن است که چه فرم از دانش و مهارت در آن سیستم اهمیت و ارزش دارد. در حقیقت با هر آزمون و امتحانی آموزش‌گر به گونه‌ای غیر مستقیم به دانش‌آموز پیام می‌دهد که چگونه درس بخواند و مطالب را چگونه یاد بگیرد.  برای ویگوتسکی هدف امتحان و ارزش‌یابی باید برای بهتر کردن یادگیری و پرورش توانایی‌های ذهنی و جسمی دانش‌آموز باشد. به عبارتی ارزش‌یابی باید “برای یادگیری” طراحی شود.
  • Elementor #979
    داستان سفر زباله ها در اقیانوس فعالیت اول به تابلوی بالا وارد شوید.یک نقشه دنیا با همه کشورها و مرزها آنجا هست. دوباره داستان اردک‌هاو بقیه اسباب‌بازی‌ها را بخوانید و سعی کنید اطلاعاتی درباره اینکه در کدام نقاط جهان پیدا شدند پیدا کنید. بعد آن نقاط را روی نقشه پیدا کنید و علامت بزنید و …

    Elementor #979 ادامه »

  • Elementor #947
    داستان سفر زباله ها در اقیانوس فعالیت اول به تابلوی بالا وارد شوید.یک نقشه دنیا با همه کشورها و مرزها آنجا هست. دوباره داستان اردک‌هاو بقیه اسباب‌بازی‌ها را بخوانید و سعی کنید اطلاعاتی درباره اینکه در کدام نقاط جهان پیدا شدند پیدا کنید. بعد آن نقاط را روی نقشه پیدا کنید و علامت بزنید و …

    Elementor #947 ادامه »

  • چگونه یادگیری دانش‌آموزان را ارزیابی کنیم
    چگونه یادگیری دانش آموزان را ارزیابی کنم؟( طراحی درس و پشتیبانی) شروع درس: چرا باید این موضوع/مطلب را یاد بگیریم؟ (انگیزه یادگیری )   یکی از مهمترین چالشهای کلاس درس، ایجاد انگیزه در دانش آموزان برای یادگیری مبحث مورد نظر است . شروع هر درس یا پروژه باید به گونه ای باشد که دانش آموز …

    چگونه یادگیری دانش‌آموزان را ارزیابی کنیم ادامه »

  • هدایت دانش‌آموز برای یادگیری
    در این متن سعی شده است به مطالب زیر پرداخته شود شروع درس: چرا باید این موضوع/مطلب را یاد بگیریم؟ (انگیزه یادگیری ) نکاتی در مورد مدیریت پرسش‌های دانش‌آموزان در طول گفتگوهای کلاسی انتخاب مفاهیم و روش‌های جستجوگری برای هر درس و معرفی آن‌ها به دانش‌آموز مدل‌سازی روش استفاده ازابزارهای علمی ارائه شده ارائه مسئله (یا مسائل) به دانش‌آموزان
  • درباره نظریه ویگاتسکی
    درباره نظریه ویگوتسکی و استفاده از این نظریه برای طراحی درس و انتخاب روش‌های آموزش ویگوتسکی یادگیری را یک فرآیند اجتماعی (Social activity) تعریف می کند که ابتدا در رابطه بیرونی یادگیرنده با محیط و افراد دیگر شکل می گیرد و به تدریج و با بهکارگیری مفهوم مربوطه علمی یادگیرنده آ‌ن مفهوم و یا مهارت …

    درباره نظریه ویگاتسکی ادامه »

  • How it all began
    Random gibberish text to use in web pages, site templates and in typography demos. Get rid of Lorem Ipsum forever. A tool for web designers who want to save time.
  • Don’t miss our next event
    Random gibberish text to use in web pages, site templates and in typography demos. Get rid of Lorem Ipsum forever. A tool for web designers who want to save time.
  • A day at the office
    Random gibberish text to use in web pages, site templates and in typography demos. Get rid of Lorem Ipsum forever. A tool for web designers who want to save time.